Košík

Žiadne produkty v košíku.

Odstúpenie od zmluvy / vrátenie tovaru

Spotrebiteľ má pri kúpe na diaľku (online nákup) právo do 14 dní od kúpy, resp. od prevzatia tovaru alebo digitálneho obsahu odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu a vrátiť výrobok.

Na uplatnenie práva na odstúpenie musí spotrebiteľ jednoznačným vyhlásením informovať predajcu o svojom rozhodnutí odstúpiť, a to e-mailom na adresu [email protected].

Spotrebiteľ si môže zo stránky stiahnuť formulár na odstúpenie od zmluvy a do stanoveného lehoty ho poslať predajcovi, alebo poslať akékoľvek jednoznačné vyhlásenie, z ktorého jasne vyplýva, že od zmluvy odstupuje. Za včasné podanie vyhlásenia o odstúpení sa považuje, ak ho spotrebiteľ odošle v lehote určenej na odstúpenie od zmluvy. Musí byť priložená aj kópia faktúry alebo iného príslušného dokumentu.

Ak spotrebiteľ už tovar alebo digitálny obsah dodaný na fyzickom nosiči prevzal a následne od zmluvy odstúpi, musí ho vrátiť predajcovi spolu s príslušným balením a dokumentáciou bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy. Za včasné vrátenie tovaru sa považuje, ak ho spotrebiteľ odošle pred uplynutím 14-dňovej lehoty na vrátenie. Priame náklady na vrátenie tovaru nesie spotrebiteľ.

KDY SPOTREBITEĽ NEMÔŽE ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY

Môžete vrátiť všetok tovar zakúpený u nás. Výnimkou je tovar, ktorý:

V PRÍPADE ODSTÚPENIA

Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, predajca mu bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní od dňa prijatia oznámenia o odstúpení od zmluvy vráti všetky prijaté platby, okrem nákladov na dopravu.

Prijaté platby vrátime spotrebiteľovi rovnakým platobným prostriedkom, aký použil pri objednávke. V prípade platby na dobierku spotrebiteľ vo formulári na odstúpenie od zmluvy uvedie svoje číslo účtu, na ktorý bude vrátenie uskutočnené.

Predajca má právo zadržať vrátenie kupnej ceny až do prevzatia vráteného tovaru alebo predloženia dôkazu, že spotrebiteľ výrobok predajcovi odoslal.

Spotrebiteľ je zodpovedný za zníženie hodnoty tovaru, ak je zníženie hodnoty následkom konania, ktoré nebolo nevyhnutne potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Preto sa odporúča, aby bol tovar nepoužitý, nepoškodený, v nezmenenom množstve a v pôvodnom balení (predovšetkým kvôli ochrane tovaru pred poškodením počas procesu vrátenia). Aby proces odstúpenia od zmluvy prebehol bez komplikácií a zabránilo sa zníženiu vrátenej kupnej ceny, pripravili sme krátky zoznam, na čo si dať pozor pri nákupe na diaľku:

Zníženie hodnoty tovaru, ktorý bol použitý (mimo rozsahu testovania na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru), predstavuje určité % z bežnej maloobchodnej ceny tovaru v deň jeho kúpy. Ak z dôvodov na strane spotrebiteľa došlo k poškodeniu tovaru (napr. tovar alebo súčiastky predajného kompletu sú poškodené, v zmenenom množstve alebo kvalite, neoriginálnom alebo poškodenom obale), je predajca oprávnený od spotrebiteľa požadovať náhradu celej škody na tovare v súlade so základnými zásadami civilnoprávnej zodpovednosti. Zodpovednosť spotrebiteľa za zaplatenie zníženia hodnoty tovaru môže predstavovať až sumu v plnej výške bežnej maloobchodnej ceny tovaru v deň jeho kúpy, pričom rozsah zníženia hodnoty individuálne posudzujú autorizovaní dodávatelia a servisní technici tovaru pre každý jednotlivý prípad.

ZRUŠENIE OBJEDNÁVKY

Online objednávky môže spotrebiteľ bez dodatočných nákladov zrušiť do prijatia elektronického oznámenia, že objednávka už bola odoslaná z baličného centra spoločnosti Maneks plus d.o.o. Oznámenie o zrušení objednávky je možné výhradne e-mailom na adresu info@onlineshopstar.sk.

Používateľ môže zrušiť objednávku do 2 hodín po jej odoslaní e-mailom alebo telefonicky.

V elektronickom oznámení je povinné uviesť nasledujúce údaje:

ZÁRUKA A VADY

Záruka platí na území Slovenskej republiky.

Záruka je každé zaväzok, ktorý výrobca (ďalej len „záručný poskytovateľ“) preberá voči spotrebiteľovi okrem zákonných povinností predajcu z titulu povinnej záruky za zhodu tovaru a ktorým sa zaväzuje, že spotrebiteľovi bezplatne opraví alebo vymení tovar, vráti časť alebo celú kupnú cenu, ak tovar nespĺňa špecifikácie alebo nemá vlastnosti uvedené v záručnom liste alebo príslušnom reklamnom oznámení, ktoré je k dispozícii pri uzavretí zmluvy alebo pred tým.

Záruka záručného poskytovateľa právne zaväzuje za podmienok uvedených v záručnom liste a s tým súvisiacich reklamných oznámeniach, ktoré sú k dispozícii pri uzavretí zmluvy alebo pred tým.

Záručný poskytovateľ ručí za kvalitu výrobku, resp. za bezchybnú funkčnosť počas záručnej doby, ak ho budete používať v súlade s jeho účelom a priloženými pokynmi.

Záručná doba začína plynúť dňom dodania výrobku spotrebiteľovi.

Ak tovar, na ktorý sa poskytuje povinná záruka, nespĺňa špecifikácie alebo nemá vlastnosti uvedené v záručnom liste alebo reklamnom oznámení, môže spotrebiteľ najskôr požadovať odstránenie vád. Ak vady neboli odstránené do celkovo 30 dní od dňa, keď výrobca alebo autorizovaný servis od spotrebiteľa prijal žiadosť o odstránenie vád, musí výrobca spotrebiteľovi bezplatne vymeniť tovar za rovnaký, nový a bezvadný tovar.

Lehotu z predchádzajúceho odseku je možné predĺžiť na najkratší čas potrebný na dokončenie opravy alebo výmeny, najviac však o 15 dní. Pri určovaní predĺženej lehoty sa zohľadňuje povaha a zložitosť tovaru, povaha a závažnosť nezhody a úsilie potrebné na dokončenie opravy alebo výmeny. O počte dní na predĺženie lehoty a dôvodoch jej predĺženia výrobca informuje spotrebiteľa pred uplynutím lehoty z predchádzajúceho odseku. Ak výrobca v lehote neopraví alebo nevymení tovar za nový, môže spotrebiteľ požadovať vrátenie celej kupnej ceny od výrobcu alebo požadovať primerané zníženie kupnej ceny.

Ak spotrebiteľ požaduje primerané zníženie kupnej ceny, zníženie kupnej ceny je úmerné zníženiu hodnoty tovaru, ktorý spotrebiteľ prijal, v porovnaní s hodnotou, ktorú by mal tovar, keby bol v zhode.

Bez ohľadu na vyššie uvedené, môže spotrebiteľ požadovať vrátenie zaplatenej sumy od výrobcu, ak sa nezhoda objaví do 30 dní od dodania tovaru.

Za vymenený tovar alebo vymenenú podstatnú časť tovaru za nový výrobca vydá nový záručný list.

Výrobca resp. autorizovaný servis môže spotrebiteľovi počas opravy tovaru, na ktorý bola poskytnutá povinná záruka, poskytnúť bezplatné používanie podobného tovaru.

Ak výrobca spotrebiteľovi neposkytne náhradný tovar na dočasné používanie, má spotrebiteľ právo uplatniť škodu, ktorú utrpel, pretože nemohol tovar používať od okamihu, keď požadoval opravu alebo výmenu, až do ich vykonania.

Náklady na materiál, náhradné diely, prácu, prepravu a dopravu výrobkov, ktoré vzniknú pri odstraňovaní porúch alebo výmene tovaru za nový, hradí výrobca.

Čas, počas ktorého vám výrobca poskytuje za úplatok opravu, údržbu tovaru, náhradné diely a príslušenstvo, je najmenej 3 roky po uplynutí záručnej doby.

Opravy v domácom prostredí z dôvodu náročnosti a neprenosnosti moderného servisného vybavenia a dostupnosti náhradných dielov nie sú možné (okrem bielej techniky).

Predajca nie je oprávnený na technické posúdenie možných porúch, a preto nemôže rozhodovať o výmene výrobku bez vyjadrenia autorizovaného servisu v prípade poruchy.

Záruka neplatí v prípadoch uvedených v jednotlivých záručných listoch k príslušným výrobkom.

SKUTOČNÁ VADA

Skutočnú vadu, teda keď výrobok nemá vlastnosti potrebné na jeho použitie alebo nemá iné dohodnuté vlastnosti, môžete uplatniť výlučne u predajcu. V takom prípade si sami vyberáte medzi štyrmi právami.

Môžete teda požadovať:

  1. odstránenie vady,
  2. výmenu tovaru za nový, bezvadný tovar,
  3. vrátenie časti zaplatenej sumy úmerne vade alebo
  4. vrátenie zaplatenej sumy.

O vade musíte predajcu informovať do 2 mesiacov od dňa, ke ste vadu zistili, najneskôr však do 2 rokov od prevzatia výrobku. Od toho, kedy ste výrobok u predajcu reklamovali, závisí, kto musí dokazovať existenciu vady v prípade, že sa predajca s ňou nezhoduje.

Ak ste výrobok reklamovali v prvých 6 mesiacoch od prevzatia, je predajca tým, kto musí dokázať, že reklamácia spotrebiteľa je neoprávnená, teda že výrobok nemá vadu.

NEZHODA TOVARU

Predajca musí spotrebiteľovi odovzdať tovar v súlade so zmluvou a zodpovedá za nezhody, ktoré mal tovar v čase dodania.

Kedy ide o nezhodu?

Tovar nie je v súlade s kupnou zmluvou najmä vtedy, keď (subjektívne požiadavky):

Okrem vyššie uvedeného z predchádzajúceho odseku je tovar v nezhode aj vtedy, keď (objektívne požiadavky):

Vyhlásenie o odstúpení môže kupujúci podať e-mailom na adresu info@onlineshopstar.sk. Formulár na odstúpenie od zmluvy kupujúci dostane e-mailom po predchádzajúcom odoslaní žiadosti o odstúpenie od zmluvy a v prípade, že mu táto práva ešte náleží.

ZÁRUKA NA DODANIE

Ak kupujúci prijal výrobok, ktorý sa poškodil počas prepravy alebo sa nezhoduje s odoslanou objednávkou, je potrebné chybu nahlásiť do 48 hodín od dodania. E-mailom na adresu info@onlineshopstar.sk by mal kupujúci zaslať fotografiu balíka (kde je viditeľná aj nálepka) a prijatého výrobku, na ktorej je jasne viditeľné miesto poškodenia alebo obsah.

Žiadosť budeme riešiť prioritne v čo najkratšom možnom čase a zaistíme výmenu výrobku. Neskoré žiadosti budeme posudzovať ako reklamáciu výrobku.

ZÁRUKA NA TECHNICKÉ VÝROBKY

Kupujúci môže na technické články a elektronické zariadenia z našej ponuky uplatňovať 12-mesačnú záruku. Záruka beží od dátumu prijatia tovaru. Záruku môže kupujúci uplatniť v súlade s článkom 19 Zákona o ochrane spotrebiteľa na základe faktúry, ktorá slúži ako záručný list.

Spoločnosť si vyhradzuje právo odmietnuť záruku v prípade, ak k žiadosti nie je priložená faktúra alebo ak faktúra nie je čitateľná resp. je inak neúplná.

Záruka neplatí v prípade:

Výrobky, na ktoré kupujúci uplatňuje záruku, je potrebné skontrolovať, preto je potrebné k žiadosti o záruku priložiť fotografie alebo videá, ktoré preukazujú chybu. V prípade potreby môžeme kupujúceho požiadať, aby nám výrobok vrátil na kontrolu.

Ak bude žiadosť o záruku schválená, zaistíme nový výrobok, kupujúci má tiež právo požadovať opravu reklamovaného výrobku, pričom upozorňujeme, že lehota na opravu je dlhšia ako dodacia lehota pre nový výrobok. Ak oprava trvá viac ako 45 dní, výrobok vymeníme za nový, ak to nie je možné, vrátime v plnej výške kupnú cenu za výrobok.

Zhrnutie postupu nájdete na záložke Reklamácie a výmeny v spodnej časti webovej stránky.

UPOZORNENIE: Spoločnosť Maneks Plus d.o.o. prijíma vrátenie iba tých zásielok, ktoré obsahujú výrobky zakúpené cez webovú stránku. Všetky zásielky, ktoré by jednotlivec odoslal a ktoré by neobsahovali výrobky zakúpené u nás, vrátime odosielateľovi na jeho náklady.